Sticklust

Alla inlägg under april 2012

Av Ruth & Susanne Bäck - 3 april 2012 17:46

Av en massa restgarner son låg i ett skåp föddes Fiffi

Hon är virkad i Järbo Garn Soft Cotton virknål nr 3.5 så denna gick snabbt att virka ihop.

Mönstret finns att hämta på -drops garner

          


Nu börjar förrådet på garner att sina så det blir att beställa hem ett litet lager igen. Just nu håller jag på med en poncho till, den skira i natur som jag gjorde klart häromdagen, men n är det dags för en vit.

      

Av Ruth & Susanne Bäck - 2 april 2012 23:00

Dessa har jag försökt att få till vett flertal gången men inte lyckats. Järbo garn har ett mösnter men det är väldigt krångligt samt att jag tycker att den inte ser så bra ut. Efter att ha gjort sulan efter Järbos mönster var det dags att improvisera, det toig en stund men till vslut fick jag till en sko....nu började svårigheten, att göra den andra skon likadan. Till slut blev jag relativt nöjd med resultatet.

     

Av Ruth & Susanne Bäck - 1 april 2012 23:00

Då var den klar. Den blev riktigt ljuvlig och med dessa fransar varav ett par trådar i en glanssig tom gjorde att det blev väldigt effektfullt. Den var rolig att göra om man bortser från att fästa alla dessa trådar vilket är baksidan med allt handarbete. Fransarna tog oxå en väldans tid. Har nu påbörjat samma fast i vitt.

 

Denna är virkad i 100% bomull.


Av Ruth & Susanne Bäck - 1 april 2012 22:00

Denna väska virkad i mormorsrutor blr en fin assesoar till sommarstassen

 

Det som saknas är att jag skall sy fast axelremmen

Översätta bloggen

Hur beställer du ? "Presentation"

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards